6 sierpnia 2017

Wakacje 2017 | WROCŁAW

Cześć Kochani!
Postanowiłam przygotować dla Was post, dotyczący mojego kilkudniowego wyjazdu do stolicy Dolnego Śląska. Wrocław bardzo często wybierany jest jako miejsce do zwiedzania i na odpoczynek. Chętnie przybywają do niego turyści z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Ukrainy, a także goście z Włoch, USA i Hiszpanii.
Najchętniej odwiedzanymi we Wrocławiu przez polskich i zagranicznych urlopowiczów jest:
Muzeum Narodowe - znajdziemy tam twórczość epoki renesansu i baroku oraz prace polskich i europejskich artystów współczesnych. Do najcenniejszych dzieł w kolekcji Muzeum Narodowego zalicza się m.in. "Portret Chłopca" Jeana Chardina.
Rynek Wrocławski - należy do największych dawnych placów targowych w Polsce, ma niemal 3,8 hektara.
 ⇨ Stary Ratusz - zabytek świeckiej architektury gotyckiej, powstawał około 250 lat, dwukondygnacyjna budowla na planie prostokąta z kwadratową wieżą.
Afrykarium - jedyne na świecie oceanarium poświęcone wyłącznie faunie Afryki, dziennie odwiedzane przez 2,5 tys turystów. Podzielone jest na ekosystemy: Morze Czerwone, plaża nad Morzem Czerwonym, kanał Mozambicki, Wschodnia Afryka, wybrzeże Namibii, dżungla nad rzeką Kongo.
Zoo - żyje tam 14 tys zwierząt, obowiązkowy punkt pobytu we Wrocławiu. Mamy szansę na własne oczy zobaczyć rzadko spotykane zwierzęta ze wszystkich kontynentów.
Most Tumski - popularne miejsce spotkań zakochanych, przy wejściu na most stoją figury św. Jadwigi i Jana Chrzciciela. Tradycją jest wieszanie na nim kłódek, a kluczyki do nich wrzucane są do Odry na znak trwałości uczucia, jakie łączy pary.
Panorama Racławicka - malowidło o długości 114 metrów i wysokości 15 metrów. Przedstawia zwycięską bitwę Polaków nad Rosjanami pod Racławicami w kwietniu 1794 roku.
Punkt widokowy w Sky Tower - na 49 piętro Sky Tower wiezie turystów winda, która tę drogę pokonuje w czasie 1 minuty. W punkcie widokowym pomieści się 50 osób.  

Byliście we Wrocławiu ? A może zamierzacie się tam wybrać? Piszcie, gdzie Wy spędziliście urlop, chyba że wakacyjny wyjazd dopiero przed Wami :)

19 komentarzy:

  1. We Wrocławiu nie byłam, więc wszystko jeszcze przede mną :)
    Niestety urlop też przede mną :( ech jak ciężko do niego dobrnąć

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nigdy nie byłam we Wrocławiu, ale bardzo chcę go kiedyś odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. We Wrocławiu jestem zakochany :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja byłam we Wrocławiu ale akurat w tak pieknym zakatkach nie zdaąrzyłam byc :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/08/khaki-velvet-dress.html

    OdpowiedzUsuń
  5. nie byłam, ale po Twoim wpisie mam ochotę odwiedzić to miasto

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta pysznie wyglądająca kawa na pierwszym zdjęciu mnie trochę rozproszyła, ale nie na długo, bo takie widoki, że ho ho ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja planowałam odwiedzić Wrocław w te wakacje. Może jeszcze się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I wcale nie dziwię się, że ludzie tak chętnie wybierają to miasto do zwiedzania, bo jest przepiękne i sama marzę, aby tam być! Wakacyjny wyjazd jeszcze przede mną i w końcu lecę za granicę! ;) Piękne zdjęcia, to tylko potwierdza moje przekonania, że MUSZĘ tama pojechać w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia! Nigdy nie byłam we Wrocławiu, ale chciałabym się kiedyś tam wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nie byłam we Wrocławiu, chętnie bym się tam przejechała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. zakochałam się w tej walizce jest cudna, fana wycieczka

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam dwukrotnie :) Zwiedziłam wszystkie wypisane przez Ciebie miejsca ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pozazdrościć takiego wypadu, ja nigdy nie byłam :(

    OdpowiedzUsuń
  14. wspaniałe miejsca, warte zwiedzania

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak dawno nie byłam we Wrocławiu!
    Od pewnego czasu właśnie ten kierunek chodzi mi po głowie :)

    https://catchingoceanwaves.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. marzy mi się wyjazd do zoo we Wrocławiu, bylam tam kilka razy a w zoo nigdy ;) widzę że masz porządną walizkę, też muszę w taką zainwestować, bo moja to tragedia

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak, dobra walizka to podstawa :) Polecam te firmy Wittchen :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę ;)